Monday, January 16, 2012

Første dag

Burde egentlig tatt toget kl 0703 men ble overtalt til å ta det kl 0803 i stedet for å hjelpe ungene på skolen. De fikk alarm som ringer når de må kle på seg. Hadde ikke tid til å lete etter babyleke som ble borte rett før vi måtte dra. Vi trillet vogn gjennom snøen og måtte bære den deler av veien fordi ikke alle stier var brøytet. Måtte bære vognen inn på toget. Og så bære den av igjen da jeg fant ut at jeg måtte på betjent vogn for å vanligere kortet. Der var det en fin plass der jeg kunne sitte sammen med vogna. Men babyen driver og ormer seg ut av den. Over høyttalerne på jessheim sier de at det er signalfeil i Drammen. Men foreløbig er vi i rute.

På Skøyen var toget bare 5 min forsinket. Men heisen ned fra perongen virket ikke. Jeg gikk frem og tilbake noen ganger for å se om det fantes noen annen heis men det gjorde det ikke. Og alle folka som kom med toget mitt hadde løpt på jobb. Det stod en fyr i reflekvest som plukket søppel og sa han hadde vært mer overrasket om heisen virket. Han trykket tilogmed noen ganger på knappene for meg, men han kunne ellers ikke hjelpe. Så jeg måtte bære vogna og ungen ned alle trappene alene.

Hjem behøvde jeg heldigvis ikke ta kollektivt for da ble jeg hentet.


No comments:

Post a Comment